Επικοινωνίας : 2513. 006104 | info [@] socialacademy.gr

ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΑΣ

Το 2016 ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά μιας και πλέον αρκετά Social Networks  έχουν γίνει mainstream αλλά και επίσης ήταν η χρονιά η οποία εμφανίστηκαν και ενδυνάμωσαν τη θέση τους social network στα οποία κάποτε μπορεί να λέγαμε ότι ήταν outsiders.

Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να προσαρμόσουμε τις τακτικές digital marketing για λογαριασμό των πελατών μας που υλοποιήθηκαν για την περίοδο των εορτών.

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τι μάθαμε από τις προωθητικές καμπάνιες που τρέξαμε για τους πελάτες μας την την περίοδο του 2016, κάτι το οποίο ελπίζουμε να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Ο κόσμος λατρεύει τις προσφορές!

Όπως είναι γνωστό κόσμος λατρεύει τις προσφορές. Μεγάλο ρόλο φυσικά παίζει η οικονομική κατάσταση που υπάρχει αυτή στιγμή στην Ελλάδα, αλλά και “κλασσική” ψυχολογία σύμφωνα με την οποία οποίος έχει χάσει μια προσφορά το μετανιώνει έχοντας τύψεις.

Ο κόσμος αυτή την περίοδο ανταποκρίθηκε πάρα πολύ καλά σε προσφορές οι οποίες πρόσφεραν κάτι πολύ συγκεκριμένο για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Επιπλέον οι πελάτες ανταποκρίθηκαν σε προσφορές που ήταν απλές, κατανοητές, και δεν τους μπέρδεψαν με πολλές επιλογές ή πολλαπλές διαφορετικές εκπτώσεις.

Μία ακόμα περίπτωση ήταν τα προϊόντα ή υπηρεσίες που έτρεχαν για πρώτη φορά σε προσφορά χωρίς πιθανότητα επανάληψης της έκπτωσης. Εκεί είχαμε εξαιρετικά υψηλότερες επιδόσεις από οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια προσφοράς.

Αντίθετα οι προσφορές που έκαναν οι πελάτες μας οι οποίες είχαν επαναληφθεί πολλές φορές στο παρελθόν δεν απέδωσαν τόσο καλά.

Και αυτό είναι λογικό διότι όταν κάθε 2 μήνες το ίδιο προϊόν βγαίνει σε προσφορά τότε ο πελάτης έχει την εντύπωση πως η πραγματική τιμή του συγκεκριμένου προϊόντος ή υπηρεσίας δεν είναι η αναγραφόμενη αλλά αυτή η οποία “βγαίνει” σε προσφορά ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι χάνεται η έννοια της “προσφοράς” ή της “ευκαιρίας” με αποτέλεσμα να μην γίνεται η πώληση.

Το ζεστό κοινό ήταν αυτό που είχε τη μεγαλύτερη απόδοση

Το κοινό μας μπορούμε το χωρίσουμε σε δύο βασικές κατηγορίες. Η κατηγορία του “ψυχρού” κοινού όπου είναι το κοινό το οποίο βλέπει την προσφορά μας για πρώτη φορά και δεν μας ξέρει μέχρι εκείνη τη στιγμή, και το ζεστό κοινό το οποίο γνωρίζει και στο παρελθόν έχει αγοράσει έστω μία φορά από εμάς ή έχει έρθει σε επαφή με το brand μας μέσα από περιεχόμενο, άρθρα και διαφήμιση.

Είδαμε ότι προσφορές οι οποίες πρωτοεμφανίστηκαν σε ένα ψυχρό κοινό  δεν είχαν την ίδια απόδοση σε σχέση με τις προσφορές οι οποίες έτρεξαν και στόχευσαν μέσα από social media σε κοινό που είχε επαφή ή γνώριζε τους πελάτες μας.

Το σωστό μήνυμα στο σωστό κοινό πάντα αποδίδει καλύτερα.

Περίπου δύο μήνες πριν την εορταστική περίοδο καθίσαμε με τους πελάτες μας και χωρίσαμε το κοινό τους σε συγκεκριμένα τμήματα και ομάδες ούτως ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε προωθητικές ενέργειες οι οποίες θα μιλούσαν απευθείας στο κοινό που πρέπει, στη γλώσσα που το ενδιαφέρει.

Για παράδειγμα σε μία περίπτωση έπρεπε να προωθήσουμε το ίδιο ακριβώς προϊόν σε δύο διαφορετικές ομάδες: σε ένα κοινό νεαρής ηλικίας και σε ένα κοινό λίγο πιο μεγάλης ηλικίας. Όπως είναι κατανοητό το κοινό της νεαρής ηλικίας σκέφτεται, επικοινωνεί, και έχει πολύ διαφορετικές ανάγκες από το κοινό το οποίο είναι μεγαλύτερης ηλικίας.

Έτσι λοιπόν διαχωρίσαμε το κοινό σε 2 ομάδες με βάση την ηλικία και δημιουργήσαμε δύο διαφορικές καμπάνιες για το ίδιο προϊόν ( μία για κάθε ομάδα  ). Σε κάθε καμπάνια είχαμε διαφορετικό κείμενο και εικαστικό που ταίριαζαν στο δημογραφικό προφίλ και ηλικία της κάθε ομάδας, κάτι που έφερε εκπληκτικά αποτελέσματα σε πωλήσεις και brand awareness.

Φυσικά η ηλικία δεν είναι το μόνο κριτήριο με βάση το οποίο μπορείτε να χωρίσετε το κοινό σας.

Μερικά, επιπλέον κριτήρια που μπορείτε να χρησιμοποιήστε είναι η γεωγραφική θέση, τα ενδιαφέροντα, το φύλο, και άλλα δημογραφικά στοιχεία τα οποία μπορείτε να αποκτήσετε είτε με τη βοήθεια του Facebook είτε από το δικό σας σύστημα διατήρησης πελατολογίου ή παραγγελιών.

Έτσι μπορείτε να κάνετε το μήνυμα σας πολύ πιο αποτελεσματικό μιας και θα στοχεύει απευθείας στις ανάγκες του εκάστοτε κοινού που έχει δημιουργήσει, αλλά ταυτόχρονα θα μιλάει και στη γλώσσα που πρέπει.

Η αποστολή διαδοχικών e-mail είναι πολύ αποτελεσματική

Σε περίπτωση που τρέχετε μία καμπάνια μέσω e-mail είναι καλό να γνωρίζετε πως μία αλληλουχία e-mail είναι πολύ πιο αποτελεσματική από την αποστολή ενός ή δύο μόνο μηνυμάτων. Βέβαια εδώ πέρα θα πρέπει να αναφέρουμε πως το χρονικό διάστημα μεταξύ των μηνυμάτων πρέπει να είναι τέτοιο ούτως ώστε να μην κουράζει αλλά να ενημερώνει.

Μια επιτυχημένη τακτική που εφαρμόσαμε είναι η εξής: για μια περίοδο περίπου δύο εβδομάδων πριν τη λήξη κάθε προσφοράς στέλναμε την ενημερωτική λίστα των πελατών μας ένα e-mail το οποίο περιέγραφε την προσφορά αλλά ταυτόχρονα περιείχε κάθε φορά ένα διαφορετικό λόγο απόκτησης ή όφελος.  Έτσι ταυτόχρονα υπενθυμίζαμε αλλά και ενημερώνομαι τον κόσμο χωρίς όμως να κουράζουμε.

Τέλος 48 και 24 ώρες πριν λήξει η προσφορά στέλναμε δύο τελευταία e-mail τα οποία είχανε πολύ ισχυρή την αίσθηση του επείγοντος, υπενθυμίζοντας πως η προσφορά θα έληγε σε λίγες ώρες για πάντα.

Αυτή η τακτική σε συνδυασμό με το διαχωρισμό του κοινού της κάθε ενημερωτικής λίστας σε μικρότερα τμήματα, καθώς και με την κατάλληλη στόχευση με οπτικοακουστικό περιεχόμενο,  έκανε τις καμπάνες να έχουν εξαιρετική απόδοση.

Οι προσφορές θα πρέπει να είναι πραγματικές και όχι εικονικές

Πριν τρέξουμε οποιαδήποτε καμπάνια προσφοράς για τους πελάτες μας, φροντίζουμε να γίνει η κατάλληλη έρευνα ούτως ώστε να διαπιστώσουμε αν η προσφορά είναι πραγματική προσφορά και όχι κάποια προσφορά η οποία μπορεί να βρεθεί και κάπου αλλού με την αντίστοιχη τιμή ή παροχές, σε μή εκπτωτική περίοδο.

Αν δεν γίνει η συγκεκριμένη έρευνα, υπάρχει ο κίνδυνος η προωθητική ενέργεια όχι μόνο να μην δουλέψει αλλά να προκαλέσει και ζημία στην εταιρική σας εικόνα και brand.

 

Αυτά λοιπόν ειναι μερικά συμπεράσματα που έχουμε να παρουσιάσουμε από τις ενέργειες που κάναμε για τις γιορτές του 2016. Ελπίζουμε να σας φάνηκαν χρήσιμες!

 

18 Ιανουαρίου, 2017

0 ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ "ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA ΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΑΣ"

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X